روغن مخصوص سرخ کردنی رو جدی بگیرید

وقتی روغن به نقطه ی دود برسه، ترکیباتش دچار تغییر می‌شه. اگر دقت کرده باشید، ممکنه موقع استفاده از بعضی روغن‌ها برای سرخ کردن، متوجه کف‌هایی روی اون بشید، این نشون میده که روغن شما حاوی آکرولئینه و آکرئولین یه ماده خطرناکه. 
این مواد سرطان‌زا، محدود به ماده خوراکی نیستند. روغن‌های غیر سرخ کردنی نقطه دود (دمایی که روغن شروع به دود کردن می‌کنه) پایینی دارن و در اثر حرارت زیاد به سرعت دود می‌کنن، تنفس این دود باعث می‌شه که مواد سرطان زا از طریق ریه و مجرای تنفسی وارد بدن بشن. پس اهمیت روغن‌های سرخ‌کردنی رو جدی بگیرید.
روغن سرخ کردنی به جای کلسترول، اسیدهای چرب ضروری بدن رو به ترکیباتش اضافه کرده.
 
طعم واقعی غذا رو تجربه کنید
حتی اگر از اون افرادی هستید که خیلی هوای سلامتی خودشون رو ندارن، بهتره آبروداری کنید! در بیشتر مواقع استفاده از روغن معمولی برای سرخ کردن غذا، طعم و بوی خوبی به غذای شما نمی‌ده. بویی شبیه غذاهای چند بار داغ شده و بی‌کیفیت. پس بهتره که ریسک نکنید و برای سرخ کردن مواد غذایی از روغن‌های مخصوص سرخ‌کردنی استفاده کنید.
علاوه بر مزه و بو، انتخاب روغن در شکل ظاهری غذا هم تاثیر داره. اگر برای سرخ کردن سبزیجات از روغن‌های معمولی که برای سرخ کردن مناسب نیستند استفاده کنید، رنگ و زیبایی سبزیجات رو از دست می‌دید. دیگه نه هویج، نارنجی و شفاف می‌مونه، نه فلفل‌های رنگی خوشرنگ و جذاب !